Dünyanın En Uzun Asma Köprüsü: 1915 Çanakkale Köprüsü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve 101 kilometrelik Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun, son üç yıldır Çanakkale Boğazı'nda kesintisiz karayolu ulaşımını sağladığını duyurdu. Cumhuriyet'in 100. yılına ithafen inşa edilen ve 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olan bu dev proje, Türkiye'nin ulaşım altyapısına önemli bir katkı sağlıyor. Köprünün toplam uzunluğu 3 bin 563 metre, yaklaşım viyadükleriyle birlikte geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metreye ulaşıyor. 318 metre yüksekliğindeki çelik kuleler, Çanakkale Zaferi'ne ithafen inşa edilmiş olup, Seyit Onbaşı'nın anısını yaşatan 16 metrelik top mermisi figürleriyle toplam yükseklik 334 metreye ulaşıyor. Bu etkileyici yapı, aynı zamanda dünyanın en uzun orta açıklıklı ikiz tabliyeli asma köprüsü olarak da tarihe geçti. Proje, ulusal kalkınma hamlesinin önemli bir parçası olarak değerlendiriliyor.
Boğaz Geçiş Süresi 6 Dakikaya İndi
1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara Otoyol Ringini tamamlayan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun en kritik geçiş noktasını oluşturarak Çanakkale Boğazı'nda kesintisiz karayolu bağlantısı sağlıyor. Boğaz geçiş süresi, köprü sayesinde 6 dakikaya kadar düşürüldü. Köprü ve otoyol, akıllı ulaşım sistemleriyle donatılmış olup, 225 bin 250 metre uzunluğundaki fiber optik iletişim altyapısı, olay algılama kamera sistemleri, meteoroloji ölçüm istasyonları ve acil çağrı sistemleri gibi teknolojik altyapıya sahip. Bu gelişmiş sistemler, güvenli ve verimli bir ulaşım deneyimi sunuyor. Bu sistemlerin kullanımı hem yolcuların güvenliğini hem de trafik akışını iyileştiriyor. Son üç yılda yaklaşık 7 milyon araç köprüden geçiş yaptı.
Yıllık 25,3 Milyar TL Tasarruf ve Çevre Dostu Etkiler
1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projesi, sadece zaman ve yakıt tasarrufu sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda çevreye de olumlu etkiler bırakıyor. Proje sayesinde yıllık 24 milyar TL zamandan, 1,3 milyar TL ise akaryakıttan tasarruf ediliyor. Bu, toplamda yılda 25,3 milyar TL'lik bir tasarruf anlamına geliyor. Ayrıca, karbon salınımını 81 bin ton azaltarak çevre dostu bir ulaşım sistemi sunuluyor. Projenin ekonomik ve çevresel faydaları, ülke ekonomisine ve sürdürülebilirliğe önemli katkılar sağlıyor. Bu proje, Türkiye'nin ulaşım altyapısındaki ilerlemenin ve sürdürülebilirliğe verdiği önemin bir göstergesidir.